Kraksoy

Kraksoy
Parel bij Kraksoy, Noorwegen

donderdag 2 april 2020

Parel drijft weer

Parel is vandaag te water gegaan! Bij alle corona perikelen en  beperkingen waren we bang dat de boel op slot zou gaan voordat we te water konden maar gelukkig, we liggen er in.

Gisteravond belde de haven dat er een paar boten verzet waren en dat we er in konden. Toen we vanmorgen kwamen stond de boot volgens mij nog shocking klem tussen de anderen. Maar de havenmeester stelde me gerust, volgens hem ging het lukken. Met manouevreren op de centimeter met de  botenwagen lukte het inderdaad Parel er tussen uit te krijgen en op de helling in het water te laten zakken.
De motor startte bij de eerste druk op de knop. Alleen kwam er wel een scheut diesel mee  naar buiten. Althans ik lag na het starten wel in een grote vlek. Vond de havenmeester niet leuk. Gebeurde me 2 jaar geleden in Naarden ook. Alleen toen wilde de motor niet direct starten en dacht ik dat het daar aan lag. Kennelijk niet dus.
Uitzoeken wat er mis is. Bij de 2e keer starten was er niks aan de hand.

Morgen gaan we een auto in Warns zetten en zaterdag gaan we varen. We moeten maandagavond weer thuis zijn dus we kunnen op ons gemak naar Friesland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten