Kraksoy

Kraksoy
Parel bij Kraksoy, Noorwegen

donderdag 11 mei 2023

Enkhuizen

 Woensdag 10-5-2023

Even na 12 stappen we thuis in de auto en om twee uur gaat alle barang op de boot. Ik ga solo de boot van Warns naar de Schelp bij Naarden varen want daar is zaterdag de North Beach BBQ.

Als ik de haven uitvaar staat de brug al open en het licht op rood. Eerst een boot van de andere kant. Met plankgas kan ik nog net mee met deze opening. In Stavoren bij de sluis herhaalt zich dat nog een keer, als ik nog ver weg ben gaat de sluis open en hij wacht geduldig tot ik er ook in lig. In de kom na de sluis hijs ik het grootzeil, ik motor naar buiten en daar zet ik de fok en gaat de motor uit. Er is een noordelijke wind 5-10 kn en met een zeer kalm gangetje ga ik richting Enkhuizen. De laatste 2 mijl gaat het zeil weg en de motor aan want de wind zakt volledig in.

Om 17.30 is de Compagnieshaven al niet meer telefonisch bereikbaar om een ligplaats af te spreken dus meer ik Parel netjes af aan de meldsteiger. Na de boot opgeruimd te hebben wandel ik Enkhuizen in en vind een meer dan uitstekend Chinees restaurant, Lotus.

Die avond is het vroeg bedtijd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten