Kraksoy

Kraksoy
Parel bij Kraksoy, Noorwegen

donderdag 11 mei 2023

Volendam

 Donderdag 11-5-2023

De weerberichten voorspellen al een hele week voor deze dag geen wind en veel regen. S-Nachts regent het inderdaad maar als ik om 9.45 losgooi is het droog en staat er een zacht windje. Het Naviduct gaat open als ik bij de wachtsteiger kom, ik kan gelijk invaren en om 10.30 staan alle zeilen bij en ben ik met 3-4 knopen onderweg naar Volendam. Solozeilen heeft voor mij iets magisch, het is niet gezellig maar om het hele bootgebeuren in je eentje te doen vergt vooruitkijken, organisatie en ook wat handigheid. Een uitdaging waar ik veel plezier en voldoening aan beleef. Gelukkig heb ik de autohelm bij me zodat die de boot op koers kan houden als ik de kluiver uit wil bomen.

Met de kluiver uitgeboomd naar Volendam

Een tevreden schipper


Met de wind vrijwel van achter en een wind van 9-10kn doe ik 3,5 kn over de grond. Af en toe een bakje koffie en ik voel me een tevreden mens.

Om 15.00 maak ik vast in Marina Volendam en heb ik tijd om even naar de oude haven heen en weer te lopen over de “dijk”.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten