Kraksoy

Kraksoy
Parel bij Kraksoy, Noorwegen

vrijdag 17 juli 2015

Harde Banken Beurse Billen



Harde Banken, beurse billen
Onze zeilboot heeft in de kuip harde polyester banken om op te zitten. Als een zeiltocht 8 uur duurt zit je dan 8 uur met je billen op een harde bank, die samen met de boot voortdurend in beweging is. Het effect laat zich raden. Nu zijn er allerlei losse kuip-kussens in de handel, sommige simpel, andere minder simpel en met meer zitcomfort, maar één ding hebben ze allemaal met elkaar gemeen, ze liggen los in de kuip en met een flinke windvlaag gaan ze vliegen of als je heel druk bent met overstag gaan bijvoorbeeld, liggen ze in de weg. Bindt je ze vast met een touwtje dan raakt dat geheid in de knoop met een schoot of andere lijn.
Leuk voor in de zon als je stilligt in de haven maar niet onder wat heftiger  omstandigheden onderweg.
Omdat mijn zitvlees(vet) het afgelopen half jaar nogal wat is verminderd, is mijn zitcomfort tijdens het varen danig in de knel gekomen.  En daar heb ik het volgende op gevonden: Van één van de aanwezige zitmatjes gewoon wat stukjes afgeknipt, zodat het ongeveer de bescheiden vorm en afmetingen heeft van mijn zitvlak.  Voor we vertrekken stop ik dat in mijn broek. Een zeilbroek daaroverheen camoufleert het wat minder gracieuze effect van deze broekvulling. Het resultaat is dat je altijd op je eigen kussentje zit, het blijft droog, is warm en er ligt niks in de weg in de kuip.
Ik vind het een echte aanrader voor mensen met “harde bank” problemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten