Kraksoy

Kraksoy
Parel bij Kraksoy, Noorwegen

woensdag 1 juli 2015

Humlebaek

Woensdag 1 juli 2015
Hallands Vaderö (Zweden) – Humlebaek (Denemarken)
Ik neem het laatste slokje bier uit het blikje en hoor achter me… … PLONS… … . O ja, mijn zonnebril stond nog op mijn pet. Ik kijk in het water naast de boot waar ie verdwenen is en verdorie, ik zie hem liggen. Het water blijkt echter meer dan 3,5m diep te zijn ( zo helder!) en nogal frisjes  brrr…., de pikhaak met daaraan vastgebonden een schepnetje biedt uitkomst en even later kan de zonnebril weer op.
 Vandaag was er erg weinig wind (NW 4-8Kn)maar wel een echte warme zon. Onder fok en kluiver en met de motor bij leggen we de 30nM naar Humlebaek af. 
Bij het binnenvaren van de territoriale wateren van Denemarken wordt de Zweedse gastenvlag vervangen door de Deense.
Voor het eerst kan dat in zwembroek en T-shirt, ja zelfs ook zonder T-shirt, i.p.v. wollen truien en mutsen.  Wat heerlijk die warmte!  Joost moet zelfs  koelte in de schaduw zoeken. Tegen 16.00 uur krijgen we door de havenmeester van Humlebaek een mooi plaatsje toegewezen.
Humlebaek is vooral bekend vanwege het Louisiana Museum of modern Art. Dat ligt naast de haven en daar gaan we eten in het restaurant en daarna ons cultureel laven aan de tentoonstellingen die er zijn. Een werkelijk prachtige museum en een prachtige avond met mooie volle maan boven de Öresund. (het museum is tot 22.00 uur geopend, heel handig voor zeilers)
Beelden van Henri Moore in het Louisiana Museum of Modern Art met de Öresund op de achtergrond.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten